wtorek, 29 stycznia 2013

Domowe SPA - Algi i lecznicze błota - oczyszczanie skóry


Teraz kiedy z przymusu siedzę w domu mam też więcej czasu dla siebie. Lubię o siebie dbać chyba jak każda kobieta. W łazience mam oczywiście szafkę kosmetyków, dobra dużą szafkę. Gdy już tam wejdę naturalnie szybko nie wychodzę. Kiedy mam zły nastrój zabieram się za sprzątanie mieszkania, wyżywam się robiąc je na błysk. Pamiętam mój wybryk gdy byłam w ciąży. Jak to w ciąży miałam swoje nastroje albo spałam, albo złościłam się z byle powodu. Znikłam dla otoczenia na parę godzin, nawet nie zauważyłam, że padła mi bateria w telefonie. Domyślacie się co się działo kiedy ją podłączyłam do ładowania. Telefon dosłownie sfiksował z ilości smsów. Na co dzień raczej staram się mieć komórkę przy sobie, a moje wyżywanie się ograniczam z powodu kontuzji. Po takim sprzątaniu relaksuje się wskakując do wanny. Po ewakuacji z niej, wyciągam wszystkie kosmetyki jakie mam i zaszywam się wraz z nimi w pokoju skupiając się na sobie. Czas na cały ten szał mam do południa, kiedy mój synek jest w przedszkolu. Jak dobrze odprężyć się, a później leżeć i pachnieć w czystym mieszkaniu. Gdy mówię o dbaniu o siebie nie mam na myśli tylko balsamowania ciała czy zastosowania kremu pod oczy. Myślę również o zabiegach, które sprawią, że moja skóra będzie odświeżona, odmłodzona, nawilżona itp. Oczyszczanie skóry to jeden w ważniejszych zabiegów pielęgnacyjnych. Czemu on ma służyć? Jak sama nazwa mówi oczyszczaniu, np. usuwaniu starego naskórka. Rynek przesiąknięty jest różnorodnymi kosmetykami. Producenci oferują wiele gotowych preparatów dzięki którym możemy oczyścić naszą skórę. Istotne jest aby zawierały one wyciągi z alg, lecznicze błota. Składniki te mają bowiem właściwości regenerujące. Do wykonania takich zabiegów można stosować np. peelingi. Ich zaletą jest to, że świetnie dotleniają skórę. Mamy wiele rodzajów peelingów. Wyróżnia się między innymi takie jak:

Mechaniczne – jest to peeling drobno lub gruboziarnisty, zalecany dla cery tłustej.

Enzymatyczne – Zabieg wykonywany jest z enzymami roślinnymi, idealny dla cery suchej, wrażliwej, naczyniowej.

Gomujące – Po zaschnięciu zrolowuje się go ze skóry.

Chemiczne – Ten stosuje się w profesjonalnych gabinetach kosmetycznych.

Kiedy wyjdziemy już zrelaksowane z wanny czy spod prysznica, poświęćmy jeszcze chwilę na pielęgnacje naszej skóry. To idealny moment na wykonanie takiego zabiegu. Możemy samodzielnie przygotować mikstury, kosmetyki które oczyszczą nasze ciało. Wystarczy, że wetrzemy je w skórę, a następnie spłuczemy ciepłą wodą. Kiedy peelingi nie są wskazane? Nie wolno ich wykonywać przed wyjściem na słońce gdyż możemy poparzyć skórę. Przez 24 godziny po depilacji ponieważ skóra jest bardzo wrażliwa i podatna na podrażnienia. Nie zaleca się go również przy cerze trądzikowej, aby nie rozsiać bakterii, nie podrażnić jeszcze bardziej stanów zapalnych.

W jednej z książek jakie mam w swojej biblioteczce znalazłam parę przepisów na takie mikstury.
Mianowicie:

Rozgrzewająca – 2czubate łyżki zaparzonej kawy, 2 łyżki oliwy, ½ szklanki kryształków alg morskich, 
1 łyżeczkę cynamonu, 1 łyżeczka soli jodowanej.

Antycellulitowa – 3 łyżki mielonej kawy, 3 łyżki soli, 3 łyżki płatków owsianych, 3 łyżki kryształków alg morskich wymieszanych z wodą tak aby powstała gęsta papka.

Nawilżająca – ½ szklanki cukru, oliwa z oliwek ( tyle aby powstała papka ), ½ szklanki kryształków alg morskich. W przypadku tłustej skóry warto stosować peelingi nawet dwa razy tygodniu, przy normalnej lub suchej i wrażliwej – dwa razy w miesiącu. 

Najtaniej kupimy algi na allegro w kwocie od 6,00 zł



Gotowe kosmetyki, które mogę polecić znajdziecie poniżej :)

TianDe Sól do ciała Morskie algi 60 g
(cena na allegro około 10,00 zł)




Sól morska ma działanie regenerujące i wzmacniające, wzbogaca skórę w mikro- i makroelementy, podnosi jej elastyczność. Ekstrakty alg morskich stanowią bogate źródło substancji mineralnych, białek i witamin, sprzyjają podwyższeniu jędrności i elastyczności skóry, stymulują krążenie krwi, nawilżają i wzmacniają skórę.
Zalecana jest dla każdego rodzaju skóry niezależnie od wieku.



Sposób użycia:


Sposób pierwszy — niewielką ilość soli nakładamy na wilgotną skórę delikatnymi, kolistymi ruchami.
Sposób drugi — jedną torebkę soli rozpuścić w ciepłej wodzie. Brać kąpiel nie dłużej niż 20 minut.

Verona Body peeling Sport Spa 250 ml
(cena na allegro około 10,00 zł)





Myjący peeling do ciała Algi morskie, peeling dla osób aktywnych fizycznie. Dzięki zawartości wyciągów z Alg morskich przywraca równowagę jonową skóry, nawilża i odmładza. Drobinki peelingujące pobudzają mikrokrążenie i pomagają złuszczyć martwy naskórek. Skóra jest niezwykle oczyszczona i zrelaksowana. 

Mincer Pharma SPA Professional 
maseczka z czarnego błota 15 g
(cena na allegro około 6,00 zł)



Profesjonalny zabieg kosmetyczny SPA PROFESSIONAL, to aktywna odpowiedź na problemy skóry tłustej i mieszanej. Maseczka zawiera detoksykujące Czarne Błoto oraz Sebonormalinę, regulująca wydzielanie sebum, dogłębnie oczyszczają i odżywiają cete, a liftingujący Kawior nawilża i ujędrnia skórę, nadając jej jedwabistość i niepowtarzalny urok



Jak same widzicie domowe SPA nie musi być drogie, nasza przyjemność kosztuje tyle ile mamy czasu dla samej siebie. 

Pozdrawiam, 
Wasza Ewa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz