czwartek, 10 stycznia 2013

2 w 1, obiad i sałatka.

Praca, dom, dzieci, niekiedy brakuje nam czasu na spędzanie w kuchni całych godzin, na szykowanie obiadu czy kolacji. Trudno się dziwić w obecnych czasach żyjemy szybko. Nawet ja układam sobie grafik co zrobić, jak i kiedy. Nie lubię monotonii w jedzeniu, lubię poznawać nowe smaki, co dzień jeść co innego na obiad. Są też dania takie jak 2 w 1, szybkie i łatwe w wykonaniu. Możemy je jeść albo na ciepło albo na zimno. Podane na ciepło służą za pyszny obiad, na zimno za elegancką przystawkę. Oto kolejny przepis prezentowany na blogu mojej koleżanki Łucji. Gorąco polecam :)
 

Sałatka z ryżem i kurczakiem

 


 Składniki:
  • 40 dag filetów z kurczaka
  • 2 woreczki ryżu parboiled
  • 2 średnie pomidory
  • 0,5 dużej papryki zielonej
  • 0,5 pęczka szczypiorku
  • 4 łyżki słonecznika
  • sól, pieprz, majeranek, odrobina cynamonu, zioła prowansalskie
Potrzebny sprzęt:
  • nóż
  • deska
  • patelnia
  • drewniana łopatka
  • miska
  • łyżka
Przygotowanie:
  1. Filety z kurczaka opłukać, pokroić w drobną kostkę, podsmażyć. Pod koniec smażenia – gdy mięso jest już rumiane – dodać przyprawy (sól, pieprz, cynamon, majeranek) i słonecznik, mieszać.
  2. Ugotować ryż.
  3. Pomidory i paprykę pokroić w drobną kostkę, szczypiorek posiekać.
  4. Wszystkie składniki wymieszać w misce, doprawić do smaku. Ja dosypywałam pieprzu i ziół prowansalskich.
  5. Podawać na zimno lub na ciepło.
Kolejny pyszny przepis, na samą myśl zrobiłam się głodna. Więcej znajdziecie na:


777 przepisów mostownicy Łucji


 Smacznego :)
 Wasza Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz