środa, 12 grudnia 2012

Kiedy czas cię goni a w żołądku ssie...


Kuchnia miejsce, w którym mogłabym się zamykać na całe godziny, szczególnie wtedy kiedy mam zły dzień. Relaksuję się w niej, ale czasem mój harmonogram dnia jest tak pokręcony, że sama nie wiem gdzie mam ręce a gdzie nogi. Nagle dociera do mnie, że nie wyrobię się z obiadem. Otwieram z impetem lodówkę, a tam światło... myślę no tak zakupy, przecież wczoraj pamiętałam. Cieszę się, że mam tak blisko markety koło siebie. Nie wiem jak wy, ale ja stawiam na zdrowe, smaczne ale i tanie jedzenie. Lecę do biedronki myślę po drodze tak tam będzie ten tani:


  • żytni makaron świderki, 
  • smaczny sos ze słoika,  
  • mielone, 
  • tarty ser,
  • świeża bazylia.

i po sprawie.

Wy też macie manierę, że odmierzacie idealnie proporcje?
Kto z was kiedy się spieszy myśli ile czego potrzeba?

  •  1 x makaron żytni świderki,
  •  biorę 500 g mielonego, 
  •  1 x sos "Aspiro" w słoiku do spaghetti najtańszy, 
  •  tarty serem,
  •  świeża bazylia.

Polecam jeszcze: 
* sos "Aspiro" słodko-kwaśny jest naprawdę  równie smaczny.

No to zabieramy się do gotowania ;-) 

1) Wstawiamy wodę w dużym garnku,
2) Lejemy łyżkę oliwy z oliwek
    (dzięki oliwie makaron się nie poskleja
    i nabierze przyjemnego posmaku),
3) Czekamy aż woda się zagotuje,
4) Wodę solimy na końcu,
5) Wrzucam mielone na patelnie. 

Uwierzcie mi ono ma tyle tłuszczu w sobie, że nie potrzeba nam ani oliwy ani margaryny.
Gotujemy pod przykryciem w niskiej temp. przez co tłuszcz będzie się wytapiać i jednocześnie obsmażać mięso.

6) Lekko podlewamy wodą około 50 ml, cały czas mieszamy możemy
    doprawić szczyptą soli, pieprzu, posypać delikatnie majerankiem
    tak aby przykryć całą powierzchnie patelni lekką pierzynką.

7) Do zagotowanej wody dodajemy łyżeczkę soli,
    mieszamy i wrzucamy makaron gotujemy na wolnym
    ogniu od 8 do 10 min.

8) Kiedy mielone już się zarumieni wlewamy sos ze słoika,
    mieszamy na wolnym ogniu przez około 5 min.

9) Zostało nam 3 min do odlania makaronu
    (ja lubię al dente więc 8 min w zupełności wystarczy)

10) Ustaw sobie durszlak lub sitko w zlewie, odkręć zimną
      wodę i przelewaj makaron z garnka do durszlaka/sitka
      Pamiętaj ostudź go zimną wodą.

11) Poczekaj aż makaron odsiąknie, po czym wyłóż go na talerz,
      nałóż mięso mielone z sosem. 

12) Całość posyp tartym serem, udekoruj listkiem bazylii   i ???

GOTOWE !!!, SMACZNEGO ;-)


Zobacz jak wyglądają poszukiwane produkty Polecam 






1 komentarz: